2012-07-28 @ 18:00:00 - Kategori: Written In The Stars

WRITTEN IN THE STARS - CHAPTER ONE






" I miss you" sa Austin, och jag suckade djupt. " We will meet soon again i promise, I'll ask Dad if i can come and visit you next week". "Well okay, goodnight" " Goodnight Austin" mumlade jag innan jag kastade mobilen i sängen och ställde mig upp för att förbereda mig till att sova. Imorgon får jag äntligen sommarlov, och då slipper jag skolan och alla de falska personer som är med mig för att få publicitet. Jag vågar aldrig säga ifrån, jag låter det bara vara. När jag äntligen hade duschat klart, tog jag på mig mina trosor vilket är den enda jag kan sova i, det kan jag inte göra i något annat. Det känns bara äckligt. Jag hoppade in i sängen och stirrade ut på den överdrivna stora rummet jag hade, det skulle kunna få minst 50 sängar till här. Jag visste redan nu att jag inte skulle kunna somna, jag har knappt haft en blund de här senaste månaderna. Allt jag tänkte på var henne, varför hände det här mig? Vad hade jag gjort för att förtjäna allt detta? Varför straffade gud mig? Om han ens fanns varför släpper han in all ont i världen? Ända sedan mamma dog tror jag inte ens på att någon Gud fanns alls, varför skulle Gud annars ta ifrån mig den jag älskade mest av allt?. Jag vände mig om och tittade på klockan 03.45 visade den, jag kunde åtminstone försöka sova i två timmar. 

" ANGELL" skrek en röst i mitt öra, jag suckade högt och la kudden ovanför mitt huvud och borrade in mitt ansikte i sängen, det var Jacob min lillebror. " Como" sa jag med en knappt hörbar röst. "It's your termination and Dad said he would come". Jag la ifrån mig kudden och satte mig upp snabbt " Jacob, don't joke with me" " I'm not joking I swear Dad told me to wake you up, we are all going to see your termination. So get up and get dressed you've got ten minuts, and please get dressed I don't need too see all that" sa han och täckte för sina ögon för att inte se min överkropp. " Get out" skrek jag och kastade en kudde på honom.
Varför skulle pappa komma, han har aldrig kommit till en av mina avslutningar, varför nu?
Jag ställde mig upp och sprang in i badrummet, jag tog en snabb dusch och satte på mig en vit kläning. Sminka var verkligen inte min grej men tog ändå på mig lite maskara.
" Angel, were gonna be late if you don't come down here soon" sa min sjukt irriterande styvmamma "i'm coming" skrek jag tillbaka.
Jag sprang ner från den stora trappan som aldrig tog slut, förbi dörren och in i limon. " Hola" sa Gabriella med en så gullig röst " Hi, babe" svarade jag henne och tog henne i min knä. Ibland undrade jag hur Gabriella kunde vara Marias dotter, de är ju raka motsatsen. Men jag tror nog att hon har fått all gulligheten ifrån pappa. På tal om pappa var e han?
" Where's Dad?" frågade jag Maria och gav henne en blick " His gonna meet us there" sa hon och log mot mig. Jag gav henne en snett leende och vände mig om och tittade ut ur fönstret. Jag önskade hon var här och såg min avlutning.


Så, first chapter vad tycker ni?

Comments
Skrivet av: Mickan - / My Life In My Words

Det låter bra :) Jag är en grammatik-polis så felstavningar stör jag mig på, men det är inte lätt att stava alla ord rätt på engelska om man inte är som mig, som borde ha varit född i ett engelsktalande land :) Jag ser att rubriken vart jätte stor med stora bokstäver, du kan göra den mindre under h3 i stilmallen, annars kan jag hjälpa dig med det om du vill, för annars kommer den att sticka ut när du kommer upp i 20+ kapitel :)

Svar: Haha, ska försöka förbättra mig på det. Du får jätte gärna hjälpa mig med det, det är bara att logga in. Det är samma inloggnings uppgifter som gäller :)
None None

2012-07-29 @ 03:23:19 - URL: http://miickzz.blogg.se


Skrivet av: Victoria

Så klart jag vill göra länkbyte med din jätte fina novell, lägger till dig direkt :) Hoppas du har en bra dag :)

Svar: Tack :DHar själv lagt till dig nu.<3
None None

2012-07-29 @ 14:27:25 - URL: http://trueloveforbieber.blogg.se


Ditt namn:

Mailadress: (publiceras inte)

URL:

Din kommentar:

Kommer du tillbaka?



Trackback